JUST NU FRI FRAKT PÅ ALLA ORDRAR

    SVERIGE | SEK
  •   0

    Kundvagnen är tom.

Returer

När du fullföljer ett köp i vår butik gäller följande regler om returer och byten.
ÅNGERRÄTT
Som privatkund har du rätt att ångra ett distanshandelsköp inom 14 dagar från att du mottagit paketet, enligt Distanshandelslagens bestämmelser. Varorna måste vara oanvända och oförändrade och inkludera alla etiketter och förpackningar de hade när ni fick dem. Detta gäller alla våra varor, förutom amningsinlägg, som, av hygieniska skäl, inte kan returneras för ett byte eller återbetalning. Kom ihåg att du behöver returnera din order inom 14 dagar, alternativt meddela oss att du ångrat dig, via mail, telefon eller brev inom 14 dagar från att du mottagit varorna, för att pengarna tillbaka. 
Om du ångrar ett köp efter 14 dagar har gått, och varan fortfarande är oanvänd och finns i lager hos oss, har du möjlighet att returnera och får istället en värdecheck på summan av varans värde vid köptillfället. Detta tillgodokvitto är giltigt i 6 månader. 
Kom ihåg att fylla i och lägga med retursedeln som du river av från din följesedel eller faktura från oss. Det påskyndar processen avsevärt. Skicka returen som vanligt BREV om den väger under 2kg, så får vi den snabbare och kan också hantera den snabbare. 
Tänk på att när varorna är dina ägor är du skyldig att ta hand om dem på bästa sätt. Vi uppskattar om returnerade plagg ligger prydligt vikta med rätsidan ut, för att bevara dem till nästa kund.
Enligt nya EU-direktiv om Ångerrätten (fr o m Juni 2014), har du som konsument rätt att undersöka och prova produkten för att fastställa dess egenskaper och funktion. Vi följer angivna direktiv och utgår från vad som är tillåtet att göra med en vara i en butik, dvs prova plagget för att fastställa storlek och utseende på, samt att amningsöppningen fungerar. I en butik hade du inte kunnat gå amma på riktigt i ett plagg du provar och du hade inte kunnat använda plagget mer än vad som behövs för att bedöma om storleken är rätt och om du tycker om utseendet av plagget.
Ett plagg som ser använt ut, med eller utan etiketter, förlorar i värde, och vi har rätt att dra av ett belopp för värdeminskning om vi bedömer att plagget är använt mer än vad som är tillåtet för att prova storlek, utseende och konstatera att amningsöppningen fungerar. Vi kan komma att dra av mellan 30-90% av varans pris för att täcka förlorat värde, innan vi återbetalar pengarna för produkten. Vi bestämmer beloppet vi kan komma att dra av baserat på varans utseende, t ex fläckar, noppar, slitage eller andra tecken på att det är använt. För att vara säker på att få tillbaka fulla priset du betalat för varan, måste den vara synligt oanvänd och inkludera alla original-etiketter. 
Skulle du som kund och vi som leverantör tvista om varans använda utseende kan ärendet avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden, som i så fall fastställer hur mycket vi rimligen kan dra av. Tänk på att det kan ta lång tid innan detta beslut avgörs och att du under tiden inte kan få några pengar tillbaka av oss.
Returnerade varor måste nå oss i sitt originalskick (vilket innebär att de inte kan vara använda och måste innehålla originalförpackning och alla etiketter) till vår adress (LOVE MILK AB, Strömgatan 8, 21225 Malmö, Sverige) för att du ska ha rätt till full återbetalning av priset du betalade för varan. Du ansvarar själv för returkostnaden (såvida vi inte skickat fel vara eller den varit defekt) och ska returnera varan så fort du kan efter att du har annullerat köpekontraktet med oss.
Tänk på att du som kund är ansvarig för returen. Vi betalar tillbaka pengarna för varan/varorna samt eventuell gällande fraktkostnad när vi fått tillbaka returen, dock inom 14 dagar.
Om du inte är nöjd med en vara av någon anledning, t ex  när du mottagit en vara du inte har beställt, den är skadad eller defekt, eller vi har levererat fel vara, storlek eller antal, vänligen returnera varan till oss. Så fort vi har tagit emot varan och bekräftat skadan eller ett annat problem du har upplevt, returnerar vi hela summan för de skadade eller defekta varorna om detta är inom skälig tid efter köpet.
Vi meddelar dig om återbetalningen via mail inom en skälig tid. Vi hanterar återbetalningar så fort vi kan, och alltid inom 14 dagar från att vi bekräftat via mail att du har rätt till återbetalning för defekta varor. Vi återbetalar pengar med samma metod som du använt vid köpet. 
BYTEN
Skulle du vilja byta en vara pga fel storlek eller annan anledning, meddela oss inom 14 dagar från att du mottagit paketet och returnera varan enligt ovan. Ange på retursedeln vilka varor du returnerar och vilka varor du önskar istället. Love Milk står för leveranskostnaden av den nya varan. Tänk på att du är ansvarig för varan tills att vi har tagit emot den, och att du även ansvarar för returfrakten. Om du byter en vara som har reducerats i pris mellan första köpet och bytesköpet, får du inte återbetalat mellanskillnaden i pris. Vill du i sådana fall dra nytta av prissänkningen, måste du returnera varan först för en återbetalning, och sedan göra ett nytt köp i butiken med ny frakt och eventuell fakturaavgift.
REA-PRISREGLERING
Vi erbjuder en REA-prisreglering på plagg som är köpta upp till 7 dagar innan REAn börjar. Tänk på att dina varor måste finnas tillgängliga att köpa i exakt samma modell, färg och storlek när REAn börjar för att denna reglering ska gälla. Alla godkända REA-prisregleringar krediteras i form av en värdecheck som är giltig i 12 månader.
Tyvärr kan vi inte erbjuda prisreglering på plagg som köpts på REA eller med någon annan form av rabatt. När ett plagg väl har köpts på REA, går det inte att få prisreglering ifall varan sänks ytterligare i pris.
REKLAMATION
Vi gör kvalitetskontroller på alla våra varor, men ibland kan det hända att vi missat något. Du har rätt att reklamera ursprungliga fel på varorna, enligt Konsumentköplagen. Exempel på typiska ursprungliga fel är sömnadsfel, trasiga kläder, fläckar som fanns på plagget när du tog emot det, att plagget inte kan användas till vad det ska användas till etc. Titta gärna igenom plagget så fort du tar emot det och kontakta oss om du upptäcker något fel, så hjälper vi dig. Ett fel som upptäcks inom 6 månader anses ursprungligt och då är vi ansvariga att ersätta dig, såvida vi inte kan bevisa att felet inte är ursprungligt. Upptäcks felet efter 6 månader är det din skyldighet som konsument att bevisa att felet är ursprungligt. 
Tänk på att du måste följa tvättanvisningar och inte vanvårda dina plagg för att ha rätt till ersättning vid reklamation. Vissa material kan noppa sig efter regelbunden användning, vilket räknas som normalt slitage. Om du tvättar plaggen för varmt eller torktumlar dem så förstörs elastan-fibrerna och plaggen kan förlora formen. Dessa typer av fel är inte ursprungliga och godkänns inte som reklamation.
Om du betalar mot faktura och vill reklamera en del av varorna, men inte andra, är du fortfarande skyldig att betala för varorna du behåller innan förfallodatum. Du har rätt att hålla inne betalning för en vara du reklamerar, men måste då kontakta oss innan förfallodagen för att undvika påminnelseavgift. Tills dess att du reklamerat varan är du skyldig att betala enligt betalningsvillkoren på fakturan.
I första hand ersätter vi felaktiga varor, men om vi inte har några kvar av samma variant du reklamerar erbjuder vi antingen en annan, liknande vara eller pengarna tillbaka. Du har alltid rätt att häva ett köp av en felaktig vara.

Sök i vår shop